Més de 5.700 persones demanen que es recuperin els vols regulars entre Catalunya i l’Alguer

La Plataforma per la Llengua va engegar el mes de juliol passat una campanya per a reclamar als presidents de Catalunya i Sardenya que es restableixin els vols directes entre els dos territoris pel futur de la llengua a la ciutat de l'Alguer.

L'any passat va desaparèixer la connexió aèria entre Catalunya i l'Alguer després de dotze anys en funcionament. Les connexions regulars van sumar durant aquest temps més de 100.000 passatgers anuals i van permetre una gran revitalització de l'alguerès, a banda d'impulsar intercanvis econòmics, culturals i socials nous.

Per aquest motiu, la Plataforma per la Llengua va engegar una campanya a través del web www.volemvolar.cat per a pressionar els governs català i sard perquè trobin de manera urgent una solució a la manca de connexió aèria entre les dues regions. Tres mesos després, més de 5.700 persones han fet arribar aquesta petició als presidents Carles Puigdemont i Francesco Pigliaru que reclama la recuperació dels vols directes entre Catalunya i l'Alguer.

També hem aconseguit que una companyia aèria, Flyest, hagi mostrat interès per recuperar la connexió aèria entre aquests dos territoris. L'aerolínia estoniana ha enviat una carta al govern de la Generalitat de Catalunya i el govern autònom de Sardenya que mostra la voluntat d'arribar a un acord per tal de recuperar aquesta connexió a causa de "la demanda creixent dels habitants i de les associacions i entitats lligades a la cultura i la història dels dos territoris".

Des de la Plataforma per la Llengua volem agrair el suport que hem rebut per part de totes les persones que heu participat en aquesta campanya. Estarem atents a l'evolució del contacte entre l'aerolínia i els dos governs amb l'objectiu d'aconseguir restablir aquestes connexions.