Milers de valencians es manifesten per dir “Sí al valencià”

La Plataforma per la Llengua exigeix la dimissió del delegat del govern espanyol al País Valencià, Juan Carlos Moragues, per la falta de seguretat en el dispositiu de la manifestació del 9 d'Octubre.

El poble valencià va tornar a eixir al carrer en defensa de la llengua i la cultura pròpies en la manifestació del 9 d'Octubre, dia nacional del País Valencià, malgrat els intents de l'extrema dreta de rebentar la mobilització. La Plataforma per la Llengua condemna rotundament les agressions feixistes als assistents i exigeix la dimissió immediata del delegat del govern espanyol a València, Juan Carlos Moragues, per la falta de seguretat en una manifestació que compleix totes les garanties legals i que s'ha fet any rere any des del 1977.

La marxa, convocada per la Comissió 9 d'Octubre -que aglutina partits polítics, sindicats, entitats culturals i associacions valencianistes-, va recórrer els principals carrers de la ciutat de València amb el lema "Sí al valencià". Des de ben iniciada la jornada, en la coneguda processó cívica del matí, es van produir insults i amenaces de sectors ultres a sectors progressistes. A la vesprada, l'extrema dreta va agredir brutalment nombroses persones que es concentraven a la plaça Sant Agustí. Els mitjans de comunicació han sigut testimonis de les agressions, que mereixen la condemna absoluta.

La Plataforma per la Llengua manifesta la seua preocupació per l'escàs dispositiu de seguretat implantat en una manifestació que s'ha celebrat durant quaranta anys de manera cívica i pacífica. Per aquesta raó, l'entitat demana la dimissió del delegat del govern espanyol al País Valencià, Juan Carlos Moragues, en un moment decisiu en què la societat valenciana reclama diàleg, tolerància, respecte i democràcia.