Hem votat i hem guanyat un Estat a Favor!

L'ONG del català convoca a participar en l'aturada de país que es farà aquest dimarts.

La Plataforma per la Llengua es congratula resultats del referèndum d'autodeterminació que es va celebrar aquest diumenge a Catalunya. Segons les dades que ha proporcionat el Govern, el "Sí" es va imposar amb un 90% dels vots dels 2.262.424 catalans que van poder votar, tot i la repressió de les forces policials de l'estat espanyol. Els vots que es van recomptar a favor del "Sí" van ser 2.020.144.

Des de l'ONG del català felicitem la ciutadania, que va voler exercir el dret a decidir de manera lliure i sense por. Considerem que estem més a prop de tenir un estat a favor de la llengua, que respecti els drets de tots els parlants i que promogui el català com es mereix. Després de l'1 d'octubre, tanquem la nostra campanya "Un Estat a Favor", que ha comptat amb milers de suports de persones que, en forma de consulta, han votar que volien un estat a favor del català.

Finalment, com a entitat adherida a la Taula per a la Democràcia, la Plataforma per la Llengua crida la ciutadania a donar resposta a la greu vulneració de drets i llibertats que hem patit el poble català. Per això, convoquem tota la societat, les patronals, els empresaris, els sindicats, els treballadors, els autònoms, les entitats, les institucions i tots els ciutadans de Catalunya a participar en una aturada de país el dimarts dia 3 d'octubre.