Denunciem a la Comissió Europea els atacs de l’Estat espanyol contra els nostres drets fonamentals

Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua, ha escrit una carta al comissari europeu i responsable de drets fonamentals a la Unió Europea, Frans Timmermans. Marga Payola, responsable de l'àmbit internacional de l'entitat, l'ha entregada aquest matí a la Comissió Europea a Brussel·les.

La Plataforma per la Llengua ha denunciat aquest matí, a través d'una carta dirigida a Frans Timmermans, la vulneració dels drets fonamentals que els catalans estem patint aquests dies per part del govern espanyol. En l'escrit, Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua, descriu al responsable de drets fonamentals de la Unió Europea, el comissari Timmermans, alguns dels fets que han succeït darrerament, com la confiscació dels cartells de la campanya "Un Estat a Favor" de la Plataforma per la Llengua i els d'altres entitats que estan a favor del referèndum d'aquest diumenge, el tancament de webs informatives sobre el referèndum i també de webs d'entitats privades, la persecució de polítics, periodistes, mitjans de comunicació, impremtes... per part de la Guàrdia Civil i el govern espanyol; uns fets que ataquen drets fonamentals com la llibertat d'expressió i la llibertat d'informació.

Des de la Plataforma per la Llengua considerem que aquesta situació és inacceptable dins la Unió Europea i reclamem l'actuació de la Comissió Europea davant la vulneració dels drets fonamentals dels ciutadans de Catalunya.