Carta oberta a en Martí Gasull i Roig – 2017

Martí,

5 anys ja, avui 23 de setembre de 2017 fa 5 anys que ens vas deixar!

Com sempre des de fa 4 anys, t'explicaré 4 coses...

Plataforma per la Llengua continua creixent: 14000 socis!! Continuem treballant com sempre, aconseguint millorar pas a pas la situació de la llengua. Com a novetat el CatalApp! Una App per a valorar i ajudar a millorar l'atenció en català (oral, escrita i virtual) al públic. Continuem amb tot el que fem darrerament: Sant Jordi amb nouvinguts, Premis Tísner per escoles, anirem de nou al Parlament Europeu -ara a Estrasburg-, farem la festa del joc i el lleure, presentarem l'informeCat, engeguem projectes a l'Alguer, consolidem i augmentem presència i feina al País Valencià, etc.

Veus que he anat molt ràpid, oi? És que no puc més! T'he d'explicar que ho tenim a tocar!! Hi ha referèndum d'autodeterminació l'1 d'octubre!! Com ho havíem somniat! Com ho vas treballar! Com ho estem lluitant... tenim un Govern i un Parlament del qual ens sentim orgullosos: fan allò que ens van dir que farien: dur el país a que tots poguéssim triar democràticament si volem o no continuar a l'Estat espanyol, i malgrat les bestieses que està fent l'Estat: el dia 20 van assaltar diferents conselleries i organismes del Govern per fer que no puguem votar! Ja saps, és la seva democràcia... però la resposta de la ciutadania és, com sempre, exemplar: 11 de setembre d'enguany, gran manifestació de nou a Barcelona, la més gran que hi ha hagut mai a Barcelona! Manifestacions permanents i pacífiques com a resposta popular als assalts al Govern, i ja veurem què més cal que fem.

Sembla que una bona part del domini lingüístic canvia de banderes: és per fer un país millor per les persones! Amb tots els drets lingüístics, com toca. I, com no podia ser d'altra manera, com aquest canvi d'estatus polític de Catalunya serà bo per la llengua, a Plataforma per la Llengua fem la nostra campanya a favor del sí al referèndum, sí a un estat propi perquè també serà bo per a la llengua!

Ja sabem que l'Estat espanyol farà la guitza tant com pugui, res és descartable: fins i tot la detenció del MH President, o de tot el Govern, ves a saber! Estan desesperats i poden fer qualsevol cosa! Però el poble, la gent està demostrant que no fallarem, que volem votar i que hem decidit que ningú mai més decideixi per nosaltres! Hem decidit decidir. Sense dubtes, ferms i segurs dels nostres drets.

En la propera carta oberta espero poder-te dir que el somni dels nostres pares, avis i totes aquelles generacions que han transmès la flama nacional, s'ha fet realitat. Espero poder-te dir que els meus fills no seran independentistes!!

Martí, estic emocionat! Per una banda, perquè aquests dies et recordo encara més, i per l'altra, perquè estem a punt d'arribar a un moment que havíem somniat tota la vida: Catalunya independent!!