Presentem el català als estudiants Erasmus de la UPF

La Plataforma per la Llengua ha editat un nou material dirigit als estudiants estrangers que decideixen formar-se temporalment a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Aquest matí, l'ONG del català ha presentat el fulletó en una sessió explicativa organitzada per la Erasmus Student Network (ESN-UPF).

La Plataforma per la Llengua ha dedicat darrerament una especial atenció al desenvolupament d'un àmbit que considerem cabdal: l'internacional. És per aquest motiu que la Plataforma per la Llengua actualment treballa per la plena implementació de la Carta Europea de Llengües Regionals o Minoritàries (CELRoM), l'oficialitat del català a la Unió Europea, la participació en xarxes internacionals formades per entitats que treballen per altres llengües minoritzades, així com el desenvolupament d'una estratègia de diplomàcia pública que projecti la llengua catalana i la seva situació sociolingüística a l'exterior.

És en el marc d'aquesta estratègia orientada a donar a conèixer la llengua a nivell internacional que l'ONG del català ha considerat convenient participar en les sessions de benvinguda als estudiants estrangers que es fan cada any a la Universitat Pompeu Fabra. La Plataforma per la Llengua ha constatat que, malgrat que durant els darrers anys hi ha un major coneixement previ de l'existència del català, hi ha molts estudiants que no tenen una idea clara de la seva situació sociolingüística i de l'ús que se'n pugui fer a la universitat, fet que els hi genera una certa inquietud a l'inici de la seva estada. En aquest sentit, l'entitat creu que introduir un punt sobre la llengua catalana a la sessió de benvinguda pot ser molt útil i clarificador per ells, així com una eina per incentivar-los a aprendre català.

Durant les sessions de benvinguda, l'ONG del català ha presentat la llengua en una sessió explicativa de la realitat local organitzada per la Erasmus Student Network (ESN-UPF) i, en col·laboració amb aquesta entitat, ha repartit al llarg d'aquesta setmana un fulletó dirigit als estudiants amb dades bàsiques sobre la llengua,  els principals motius per aprendre català o les principals expressions que es poden utilitzar al carrer. Així mateix, el document també inclou un gràfic on es compara el nombre de parlants del català en relació al nombre de parlants de les llengües oficials de la Unió Europea. La presentació d'aquesta dada té l'objectiu de mostrar que el català no és una llengua minoritària, sinó que és la catorzena llengua més parlada de la UE, mostrant així l'anomalia de la seva no oficialitat a la UE.