La Plataforma per la Llengua, amb la llibertat d’expressió i la democràcia

Comunicat de l'ONG del català sobre el referèndum del proper 1 d'octubre.

La Plataforma per la Llengua expressa el seu rebuig davant les actuacions que la Guàrdia Civil du a terme a Catalunya aquests darrers dies. L'ONG del català vol mostrar total solidaritat i suport envers els periodistes de El Punt Avui, Nació Digital, Vilaweb, El Nacional i Racó Català, que aquest divendres a la tarda han rebut una visita policial que els ha censurat qualsevol publicació de publicitat que faci referència al referèndum del proper 1 d'octubre. La Plataforma per la Llengua considera que és intolerable que en un estat de dret, democràtic i on figura que existeix la llibertat d'expressió i de premsa s'esdevinguin aquestes accions coercitives.

D'altra banda, l'entitat també vol mostrar el seu suport i solidaritat envers les impremtes, així com l'empresa editora de El Vallenc, que també han rebut visites més pròpies del temps de la inquisició. Una d'aquestes empreses és la proveïdora dels cartells de la campanya 'Un Estat a Favor', que impulsem des de la Plataforma per la Llengua. Segons una piulada de la Guàrdia Civil, una part dels nostres cartells també haurien estat segrestats, tot i que molts d'altres ja es troben penjats arreu de Catalunya. En tot cas, l'ONG del català convida tothom qui vulgui a descarregar els cartells del web i compartir-los a través de les xarxes socials, sense cap tipus de limitació.

Finalment, la Plataforma per la Llengua agraeix les mostres de suport rebudes els darrers dies per esdevenir organització interessada a participar en el referèndum, expressades a través de les 13.721 signatures recollides. Així, l'ONG del català se situa com la tercera entitat independentista en nombre de suports populars, fet que li permetrà de gaudir d'un 8,22% dels espais públics destinats a la campanya dins els espais públics gratuïts als mitjans de comunicació de titularitat pública, a través dels quals farem arribar els arguments lingüístics per votar sí el proper 1 d'octubre.

DESCARREGA AQUÍ EL CARTELL 'VOTA PEL SÍ PER UN ESTAT A FAVOR DE LA LLENGUA'

Documents relacionats