Per la Mercè, associa’t a la Festa!

La Plataforma per la Llengua participarà en la segona edició de l'"Associa't a la festa!", un punt de trobada entre associacions i ciutadania que se celebra a la plaça de Catalunya durant les festes de la Mercè de Barcelona.

Arriba la festa de la Mercè de Barcelona i, per segon any consecutiu, participarem en les activitats que s'organitzaran a la Plaça de Catalunya de Barcelona per a donar visibilitat a les diverses associacions i entitats que treballem en aquesta ciutat.

El dissabte 23 de setembre, d'11 h a 14 h, organitzarem una ludoteca de jocs de català amb la que la canalla podrà gaudir d'una bona estona jugant amb jocs i joguines en la seva llengua. Actualment, més del 90% dels jocs i les joguines no respecten la Llei del codi de consum ni els drets lingüístics dels consumidors. Amb aquest taller, a més a més de passar una bona estona jugant en català, volem conscienciar els pares i les mares de la importància de comprar jocs i joguines en català, ja que és a través del joc que els infants es relacionen i coneixen tot allò que els envolta. Per a més informació sobre fabricants de jocs i joguines en català, botigues on comprar-ne, etc., consulteu el web de jocs i joguines en català.

Un altre dels sectors on el català pateix una situació insòlita i injusta és el cinematogràfic, en què l'oferta de cinema en català no arriba ni al 3% (amb dades del 2013). És per conscienciar sobre aquest tema que  diumenge 24, de 16 h a 20 h, podreu participar en el taller de doblatge en català i experimentar en primera persona com treballen els dobladors de pel·lícules professionals.