490 donatius per finançar el projecte de les agendes escolars en català per a la Franja

Aquest dilluns, la Plataforma per la Llengua ha tancat el formulari de donatius per a poder enviar, un any més, milers d'agendes escolars en català als alumnes de la Franja. Gràcies a la col·laboració de 490 donants, enguany podrem repartir 4.000 agendes entre els escolars franjolins. Moltes gràcies pel vostre suport!

L'alumnat de les escoles de la Franja podrà tenir novament una agenda escolar en llengua catalana. Gràcies als 490 donatius que hem rebut, la Plataforma per la Llengua, el Moviment Franjolí per la Llengua i el Casal Jaume I de Fraga podran repartir 4.000 Agendes de la terra als alumnes de primària i de secundària, 500 més que l'any passat.

Les agendes, editades i maquetades per l'Associació Agendes de la Terra, proposen continguts basats en diferents iniciatives socials, a més de posar en relleu diferents dates de l'àmbit lingüístic català i d'afavorir la inclusió de dades referencials de la Franja, com ara mapes comarcals, autors franjolins o  toponímia pròpia i correcta. Entre les novetats, hi ha el decàleg 'Una llengua viva és una llengua que es parla' i el calendari escolar i festiu adaptat a l'Administració aragonesa.

L'any passat les entitats van repartir 3.500 agendes que, amb la col·laboració de les associacions de pares i mares, van arribar a l'alumnat amb total normalitat i van significar un pas cap a la normalització del català, la llengua pròpia del territori.

Des de la Plataforma per la Llengua volem agrair el suport rebut per a poder fer realitat aquest projecte tan necessari per a la normalització de la llengua a les comarques de la Franja. Sense el vostre suport, la nostra tasca no seria possible. Moltes gràcies!