Sortida cultural a Catalunya en Miniatura

El passat dissabte, 29 de juliol, membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua van dur a terme una visita guiada a Catalunya en Miniatura. Es tracta de l'Associació Espíritu Santa Cruz i membres del col·lectiu Cruceñero com ara Real Camba i Toponazo, a més de membres de l'Associació Movi Perú.

La visita guiada va anar a càrrec d'en Fernando, el responsable del taller de restauració i construcció de les maquetes de Catalunya en Miniatura, que  ens va explicar que el parc té una extensió de 25.000 metres quadrats i que la Catedral de Barcelona va ser la primera maqueta que es va fer fa trenta-tres anys. De seguida ens va detallar tot el procés de la construcció de les maquetes passant per la primera estructura, les mides, després les parets, les façanes, etc., fins a l'última fase, que és la pintura.

Segons ell, totes les maquetes estan fetes cent per cent amb poliuretà, ja que és un material molt resistent. Per protegir-lo dels rajos del sol s'haurà de pintar i afegir-hi sorra de platja perquè segui més dur. Una de les anècdotes que ens va explicar en Fernando és la construcció de la maqueta de la Sagrada Família, per a la qual es va necessitar la col·laboració de cinc professionals, a més de 13.000 hores de feina i 3.000 quilos de material. Segons ell, l'experiència de volar una mica sobre el parc es pot comparar amb volar sobre un mapa de Catalunya passant pels diferents llocs emblemàtics, ciutats, comarques, etc.

Els visitants van conèixer de molt a prop un munt de llocs emblemàtics de Catalunya i van adquirir nou vocabulari relacionat amb la construcció de les maquetes, com ara teulades, façanes, motlles, etc.

Aquesta visita és una de les diverses activitats programades per als voluntaris lingüístics i persones de les entitats de nouvinguts gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si voleu participar en el programa de voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubteu a contactar amb nosaltres.