Sopar de cloenda del Pla “A Ciutat Meridiana, també en català”

El proper diumenge 23 de juliol se celebrarà el Sopar per la Llengua, organitzat per la Plataforma per la Llengua i l'Associació de Veïns de Ciutat Meridiana.

L'antic camp de futbol de Ciutat Meridiana acollirà aquest diumenge, de 17 h a 22:30 h, la cloenda del Pla d'Actuació Lingüística Integral. L'acte comptarà amb la presència de Lluís Fortuny Sessions, que amenitzarà la celebració amb la seva música.

L'acte s'emmarca dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral a Ciutat Meridiana, que pretén apropar el català a les persones que viuen al barri de Ciutat Meridiana, però que no el parlen habitualment, sobretot en els llocs on hi ha una presència important de persones d'origen nouvingut; i pretén fer-ho d'una manera tranversal, amb les entitats socials i culturals del barri, les diferents comunitats religioses, els agents socials, etc., per tal que el català esdevingui una eina d'arrelament i cohesió social.

El pla lingüístic impulsat per la Plataforma per la Llengua finalitza amb més d'una quarantena d'activitats i un miler de persones que se n'han beneficiat en els quatre àmbits d'actuació del Pla: el lleure, l'educació, el culte i el comerç. Dinou mesos després de l'inici del Pla, l'ONG del català en valora molt positivament els resultats i amb aquesta experiència estableix un referent de cara a noves implementacions de plans d'actuació lingüística en d'altres zones. Durant aquests mesos, per exemple, s'han celebrat més de 180 hores de tertúlies lingüístiques en català que, juntament amb les altres activitats, han contribuït a millorar els hàbits lingüístics dels veïns i les veïnes.

Vine a gaudir del sopar per la llengua amb nosaltres! T'hi esperem!