La Plataforma per la Llengua participa en l’Acampada Jove 2017

L'ONG del català va organitzar un taller de glosa en el marc de la 1a edició de la Gimcana per la Llibertat

El divendres passat, 14 de juliol, una vintena de joves van participar en el taller que impartia la glosadora Caterina Canyelles, membre de l'associació de foment de la glosa Cor de Carxofa. La glosa, l'art d'improvisar cantant, és una tradició molt estesa en la cultura dels Països Catalans. En aquest taller es va explicar en què consisteix aquesta varietat de cançó i quina funció té com a motor lingüístic de manteniment dels diferents parlars del nostre territori. Els participants van conèixer algunes de les cançons més populars i van ampliar els seus recursos per a aprendre a glosar.

El taller s'emmarcava dins la primera Gimcana per la Llibertat, una de les moltes activitats que durant tres dies han omplert Montblanc de festa, música i reivindicació. Una edició més, la Plataforma per la Llengua ha participat en aquest festival politicomusical, que enguany ha comptat amb actuacions de grups destacats com Els Amics de les Arts, Aspencat, La Pegatina o ZOO, entre molts d'altres.