La Plataforma per la Llengua col·labora amb el 2n FESOHCURT, festival de curtmetratges de Nules

La Plataforma per la Llengua col·labora amb el FESOHCURT, Festival de Curtmetratges de Nules (Plana Baixa), que el 2017 celebra la segona edició. El festival tindrà lloc els dies 29 i 30 de setembre i l'1 d'octubre de 2017 al Teatre Alcázar de Nules.

La periodista Amàlia Garrigós i el realitzador Xavier Manzanet representaran la Plataforma per la Llengua en el jurat del FESOHCURT, format per cinc persones. Al FESOHCURT, Garrigós lliurarà el premi del públic, i Manzanet, el guardó al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys. De fet, l'obra realitzada per Xavier Manzanet Les veus de la nit, un documental sobre la presència de Ràdio Popular de la Plana durant l'intent de colp d'estat del 23 de febrer del 1981, obrirà les sessions del festival de Nules.

El FESOHCURT vol contribuir al foment de l'ús del valencià mitjançant l'elaboració de curtmetratges. Per això, la llengua dels curtmetratges ha de ser el català (en qualsevol de les seues variants dialectals), o amb subtítols en aquesta llengua en el cas del «Premi al millor curtmetratge en altres llengües».

En el festival de Nules pot participar qualsevol persona o entitat jurídica amb curtmetratges de qualsevol gènere rodats en valencià, realitzats amb posterioritat a l'1 de gener del 2012. Cada persona -realitzadora, productora i/o directora- pot inscriure un màxim de dues obres. El tema de les produccions és lliure, l'obra ha de ser inèdita, no estrenada comercialment i d'una durada màxima de vint minuts.

En la segona edició del FESOHCURT s'atorgaran sis premis: premi al millor curtmetratge - guardó i 800 €; premi al millor curtmetratge rodat a Nules - guardó i 500 €; premi al millor curtmetratge en altres llengües - guardó i 500 €; premi al millor curtmetratge de les comarques de Castelló - guardó i 300 €; premi al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys - guardó i 200 €; i premi al millor curtmetratge de vot del públic - guardó i 100 €.