La Plataforma per la Llengua participa per primera vegada en l’Assemblea general de l’UNPO

L'ONG del català assisteix com a entitat observadora a l'Assemblea general d'aquesta xarxa internacional, que se celebra a Edimburg. Daniel Mundet, membre de la junta executiva de la Plataforma per la Llengua, ha presentat l'entitat i les campanyes que realitzem a favor de la llengua catalana davant els assistents.

La Plataforma per la Llengua ha participat aquest dimarts en l'Assemblea general de la Unrepresented Nations and Peoples Organization (UNPO) en qualitat d'entitat observadora després d'haver iniciat contactes bilaterals regulars amb aquesta xarxa. L'UNPO és una xarxa internacional que està formada per organitzacions que representen pobles i comunitats lingüístiques que es troben mancats d'una representació adequada en el sistema internacional pel fet de no tenir un estat propi.

El representant de l'ONG del català a l'Assemblea, Daniel Mundet, ha presentat el cas de la llengua catalana i ha explicat l'oportunitat que representa per al català la construcció d'un estat que el defensi tant en l'àmbit intern com en l'internacional. La Plataforma per la Llengua també espera poder posar les bases per a continuar reforçant la cooperació amb l'UNPO de cara al futur, amb l'objectiu de poder incrementar la promoció i la defensa del català a nivell internacional. Daniel Mundet ha explicat també les diverses campanyes i activitats que desenvolupa l'ONG del català per a la defensa i promoció de la llengua catalana, les quals han despertat l'interès de diverses entitats dels diferents països que han participat en l'assemblea.

Els objectius de l'UNPO són preparar els activistes de les organitzacions que la constitueixen per a defensar els drets col·lectius davant la comunitat internacional, i també proveir els seus membres d'un accés directe a organitzacions internacionals com la Unió Europea i les Nacions Unides. Al llarg de la seva existència, alguns membres de l'UNPO han acabat esdevenint estats plenament reconeguts per la comunitat internacional, com Armènia o Estònia.