Acompanyament lingüístic a Ciutat Meridiana

Durant els dies 12, 13, 14, 15 i 19 de juny la Plataforma per la Llengua va organitzar un taller intensiu amb el títol "Curs de confiança i tècniques per ser més comunicador habitual en català", en què van participar un grup reduït d'alumnes de les tertúlies lingüístiques en català del Centre Cívic i de la Biblioteca Zona Nord. L'activitat va tenir lloc a la biblioteca mateix.

El propòsit del taller era facilitar als participants les eines teòriques i pràctiques perquè esdevinguessin parlants habituals de català en qualsevol situació comunicativa a base de pràctica i ús de català. El grup ha mostrat la capacitat de distingir bé entre formes de pensar més proactives i responsables, i de  compromís cap a un ús més natural i habitual del català. Han repassat estratègies, conductes, eines i mesures per aprofitar les oportunitats d'immersió que tenen a la mà en el seu dia a dia. A més a més, per trencar amb la vergonya i la por han fet pràctiques de situacions comunicatives reals com ara telefonar a clíniques, universitats, etc., anar presencialment a llocs com ara la biblioteca, el centre cívic, botigues del barri, com també a preguntar a punts d'informació de la ciutat.

Aquesta activitat s'emmarca en el Pla Integral Lingüístic a Ciutat Meridiana, que pretén dinamitzar lingüísticament les àrees amb més necessitats i cohesionar-les socialment  a través de l'ús del català com a eina d'integració social.