La gestió lingüística de la Catalunya del futur, a debat

La Plataforma per la Llengua participa en una taula rodona a l'Ateneu Barcelonès, on es debat l'articulació lingüística constitucional del futur nou estat.

El dimarts 20 de juny a les 10 h, a la Sala Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, ha tingut lloc la taula rodona "Com afectarà el factor por en el model lingüístic de la nova República Catalana?", en el marc del cicle L'endemà del Sí, que organitza Constituïm conjuntament amb la secció d'Estudis polítics, jurídics i socials de l'Ateneu.

Presentat pels membres de Constituïm Carles Solà i Joan Fonollosa, i moderat per la periodista Eulàlia Domènech, l'acte ha comptat amb la participació de dos membres de l'executiva de la Plataforma per la Llengua, Diego Sola i Francesc Marco. També formaven part de la taula la lingüista Carme Junyent i els membres de Koiné, Blanca Serra i Joan-Pere Le Bihan. Neus Mestres, directora de la Plataforma per la Llengua, i el crític de cinema Josep Maria Lòpez Llaví han participat de la fila 0.

En les seves intervencions, els representants de l'ONG del català, Diego Sola i Francesc Marco han destacat que, amb la independència, per primer cop a la història, els catalans podran decidir amb llibertat i democràticament el model lingüístic, sense restriccions ni imposicions externes. Han remarcat, a més, que des de l'entitat s'aposta per un model alliberat d'imposicions vers els ciutadans, basat en els drets, en els "no problemes" i en les oportunitats socials i econòmiques de la diversitat.