Una vintena de nens i nenes de diversos orígens d'entre 8 i 12 anys que estan cursant cicle mitjà a l'Escola Mestre Morera van participar en els tallers programats. Es van dividir en tres grups i van anar passant pels diferents tallers de forma itinerant i acompanyats pels dinamitzadors.
Van aprendre a escriure els seus noms en amazic, urdú, àrab i panjabi en el taller de passaport de les llengües acompanyats d'en Gagandeep, la Shazra i en Samir. Van redactar una breu biografia lingüística amb el Marc i van aprendre l'origen i el significat de diverses paraules en el taller de paraules nòmades acompanyats d'en Rafik.
L'objectiu dels tallers és ajudar els infants a reflexionar sobre idees centrals tant de la diversitat lingüística com, de manera més concreta, del paper del català com a llengua comuna. Es va fer d'una manera didàctica perquè els infants es familiaritzessin amb les idees clau dels tallers. Es va concloure amb un recull de tot allò que han après en forma d'una petita exposició.
Aquesta taller educatiu és un dels diversos tallers que s'emmarquen en el Pla Integral Lingüístic a Ciutat Meridiana, que pretén dinamitzar lingüísticament les àrees amb més necessitats i cohesionar-les socialment a través de l'ús del català com a eina d'integració social.