Terrassa ja compta amb 490 establiments valorats a la CatalApp

L'ONG del català ha presentat a Terrassa l'aplicació per a valorar la responsabilitat lingüística dels establiments, tot apuntant que es tracta d'un "termòmetre per a conèixer amb certesa la situació de la llengua als territoris de parla catalana".

La Plataforma per la Llengua, l'ONG del català, va presentar ahir públicament la CatalApp al centre cívic Ca n'Aurell de Terrassa. L'acte va comptar amb la participació de Neus Mestres, la directora de l'entitat, i Lluís Duran, el delegat de la Plataforma per la Llengua al Vallès Occidental, i membre de l'executiva. Tots dos van destacar la necessitat de treballar pel català en un àmbit tan important com el comerç, un sector en què la nostra llengua encara no ocupa una posició preferent. Durant l'esdeveniment, els assistents van tenir l'oportunitat de resoldre dubtes de caràcter tècnic sobre l'aplicació i de conèixer dades específiques d'aquest municipi del Vallès.

Neus Mestres va destacar la necessitat de "treballar per a millorar la situació del català en un sector fonamental com és el comercial". "A Terrassa i a d'altres indrets del nostre territori, el coneixement oral i escrit de la llengua és elevat, però laboralment encara no és la llengua d'ús normal", assenyala. En aquest sentit, la Plataforma per la Llengua considera necessari continuar treballant amb la CatalApp; una eina que acumula 35.000 descàrregues i 23.000 establiments valorats d'arreu del territori del domini lingüístic.

A Terrassa, l'aplicació compta amb 490 establiments valorats, i 670 valoracions en total. "La CatalApp ens servirà de termòmetre per a conèixer amb certesa la situació de la llengua als territoris de parla catalana i premiar aquells que ho fan bé", va explicar Mestres.