Exposició “Lola Anglada: art, resistència i compromís”. Activitat del Correllengua 2017

La Plataforma per la Llengua Canet de Mar portarem l'exposició "Lola Anglada: art, resistència i compromís" a la biblioteca P. Gual i Pujadas (riera de Sant Domènec, 1 A), del dilluns 26 de juny al divendres 14 de juliol. La il·lustradora i narradora infantil Lola Anglada és la figura homenatjada del Correllengua 2017, coincidint amb el 125è aniversari del seu naixement.

L'exposició, de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana - CAL, repassa els fets vitals més importants i la trajectòria artística de Lola Anglada i posa de relleu les vessants de dona, catalanista i republicana.

Lola Anglada va ser la primera dibuixant professional que hi hagué a Catalunya i tal vegada la més important. La seva personalitat, d'una extraordinària lucidesa i  creativitat, es va traslladar a la seva obra, marcada per la fantasia, la tendresa i l'amor per la natura i les coses belles. Malgrat que Lola Anglada es va crear un món secret i propi, es comprometé fermament amb el seu país real, Catalunya, i va participar activament en la construcció de la pàtria moderna i nacional i en la defensa de les llibertats.