Escuder: “treballem amb totes les comunitats perquè tinguin el català com una eina d’integració i de cohesió social”

La Plataforma per la Llengua ha presentat el llibre 'Els de cinc rius a Catalunya' perquè la comunitat sikh, amb més de 12.000 membres al nostre país, pugui aprendre i millorar pròpia el català com un pas més per a la seva integració social

L'Auditori del Palau de la Generalitat va acollir aquest dimarts la presentació d' 'Els de cinc rius a Catalunya', un llibre perquè la comunitat panjabi que viu al nostre país pugui aprendre el català d'una manera fàcil i didàctica. L'ONG del català, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i de la Comunitat Sikh de Catalunya, ha editat 5.000 exemplars d'aquest llibre que regalarà als membres de la comunitat que parlen panjabi perquè el tinguin com una eina d'aprenentatge de català. És un manual bàsic de català-panjabi per tal de facilitar l'aprenentatge del català a la comunitat de parla panjabi de Catalunya.

El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, va explicar que aquest llibre permetrà a tot aquest col·lectiu integrar-se millor al nostre país. "Treballem dia a dia amb les altres comunitats perquè tinguin el català com una eina d'integració i de cohesió social", va explicar Escuder, que va recordar que en els darrers dos anys un dels tres finalistes dels Premis Martí Gasull ha sigut una comunitat de nouvinguts com ha estat la Comunitat Sikh, guanyadora de la darrera edició. Aquesta és la tercera acció conjunta que la Plataforma per la Llengua fa amb aquest col·lectiu.

També va intervenir a l'acte Gagandeep Singh, autor del llibre, que va voler compartir aquesta publicació "amb els altres sikhs que vulguin aprendre català", una llengua que va qualificar de "maca i agradable" i que ajuda a acollir les persones al nostre país.

Finalment, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va assegurar que Catalunya "és un país d'acollida i de cohesió, que sap conciliar, perquè aquest és el seu model, la multitud d'identitats, de llengües, de creences i de referents que porten incorporades les persones que han decidit ser catalans en aquest temps que ens toca viure". Puigdemont va posar en relleu que "ser un país d'acollida no és només rebre, sinó també donar", per exemple, "posant la llengua a disposició i fent-la més fàcil als que vénen, donant comprensió, respecte i coneixement, interessant-se". "No n' hi ha prou simplement d'acollir, cal que també donem", va concloure. A l'inici de l'acte dos nens de la Comunitat Sikh van recitar un poema en català i la seva traducció al panjabi respectivament.