Sabadell acull la fira més grossa d’Europa de Playmobil, tot i menystenir el català

La Fira més grossa d'Europa de Playmobil, «A Sabadell som clicks», se celebrarà aquest cap de setmana 6 i 7 de maig a la Fira de Sabadell.

Els clicks de Playmobil són una de les joguines més venudes a Catalunya i compten amb un públic molt fidel que, fins i tot, fa sis anys que organitza la fira de Playmobil més gran d'Europa a Sabadell, Vallès Occidental. Malgrat aquests fets, l'empresa alemanya Playmobil que té filial i fàbrica a Onil (comarca de l'Alcoià, al País Valencià), no utilitza el català ni al web ni als manuals d'instruccions.

Des de la Plataforma per la Llengua volem manifestar que, per exemple, el web de Playmobil es troba en grec i romanès, dos països amb una mica més de 10 milions d'habitants, però no ho és en català, amb una població total dels Països Catalans de més de 14 milions d'habitants. O per exemple, les instruccions dels clicks de Playmobil que s'exposaran a la Fira de Sabadell són en llengües com el neerlandès, portuguès, hongarès, txec i grec, llengües que es parlen en països amb poblacions semblants a la del conjunt dels Països Catalans. I fins i tot les podrem llegir en llengües com el danès, noruec, suec, finès, estonià, letó, lituà, eslovè, búlgar i eslovac, llengües amb menys parlants que el català.

Tot i haver recollit més de 16.000 signatures demanant a Playmobil que incorpori el català en l'etiquetatge dels productes i el seu web, l'empresa no ha respost encara a les peticions que li hem fet des de la Plataforma per la Llengua.