La Plataforma per la Llengua i Wiccac envien una carta a la companyia aèria Norwegian perquè inclogui el català a la seva pàgina web

Les organitzacions entenen que l'ús del català és una qüestió de drets i de tracte igualitari per als parlants d'aquesta llengua. L'atenció als catalanoparlants en la seva llengua ajudaria Norwegian a implantar-se a Catalunya, línia estratègica de l'empresa.

La Plataforma per la Llengua i l'organització WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) han enviat una carta al director general de l'aerolínia Norwegian Air Shuttle, Bjørn Kjos, per demanar-li que la companyia inclogui la llengua catalana a la seva pàgina web. Actualment la pàgina de Norwegian té 15 versions, però no n'hi ha cap per al català.

A la missiva, la Plataforma i WICCAC valoren positivament l'oferta que ha fet Norwegian per a l'aeroport del Prat i assenyalen a Kjos que la incorporació del català al portal de la companyia contribuiria a assolir els seus objectius d'implantar-se efectivament en l'economia catalana i d'aconseguir noves capes de clients i usuaris. En aquest sentit, convé recordar que Norwegian està apostant molt fort per l'aeroport del Prat: l'aerolínia és la primera companyia de la Terminal 2, ja dóna feina a 755 persones i enguany té previst d'oferir vols directes de Barcelona als Estats Units i a l'Amèrica llatina.

Les dues organitzacions de defensa del català, però, no limiten els seus arguments a l'àmbit econòmic. A la carta al director de Norwegian, la Plataforma per la Llengua i WICCAC exposen que el català és l'únic idioma propi de Catalunya (a part de l'aranès a l'Aran) i que és parlat per més de 9 milions i mig de persones, realitats que fan de la inclusió del català una bona pràctica empresarial i una mostra de respecte per als drets lingüístics dels seus parlants. En aquest sentit, les dues entitats asseguren que la incorporació del català serà un gest molt benvingut pel públic catalanoparlant.