CatalApp arriba a les 15.000 descàrregues en una setmana

La CatalApp, l'aplicació impulsada per la Plataforma per la Llengua que busca sensibilitzar els establiments en l'ús del català, arriba a les 15.000 descàrregues en els primers vuit dies de funcionament. L'aplicació permet als consumidors valorar i comentar l'ús de la llengua en més d'un milió d'establiments del domini lingüístic català. Disponible per a Android i iOS, la CatalApp mostra l'opinió dels usuaris i  permet classificar les millors pràctiques lingüístiques i fomentar vies de millora per a les empreses i les administracions. Després de la primera setmana, la CatalApp segueix entre les deu aplicacions més populars dins la categoria d'apps de navegació del món.

En poc més d'una setmana, la CatalApp ha aconseguit 15.000 descàrregues a través de les plataformes mòbils. A més, l'espot publicitari ha aconseguit més de 200.000 visualitzacions a través de les xarxes socials. Amb un ritme de 1.200 descàrregues diàries a Android i 550 a iOS, CatalApp aconsegueix fer-se un lloc destacat en l'espai comunicatiu mòbil en català.

CatalApp geocalitza més d'un milió d'establiments que té indexats el cercador Google Maps. S'hi troben comerços, cinemes, oficines, administracions, botigues i més serveis. CatalApp mostra una classificació dels millors i pitjors establiments d'acord amb les valoracions lingüístiques dels usuaris. D'aquesta manera, CatalApp incentiva l'ús de la nostra llengua i fomenta la conscienciació lingüística. Igualment, les valoracions dels usuaris poden compartir-se a través de les xarxes socials amb un simple clic.

CatalApp és una bona eina per donar a conèixer les pràctiques lingüístiques de l'entorn més immediat de la ciutadania i valorar l'ús que es fa del català en l'atenció oral, escrita i virtual.