Hem superat els 16.000 suports per reclamar a Playmobil que etiqueti en català

La directora de màrqueting de Playmobil coneix perfectament la reivindicació de #PlayMobilenCatalà després que la campanya hagi superat les 16.000 signatures en tres mesos. Amb cada signatura, els usuaris han enviat un correu a la companyia per demanar que respecti la nostra llengua i etiqueti les seves joguines també en català.

La Plataforma per la Llengua suma un nou èxit després de superar les 15.000 signatures que s'havia fixat com a objectiu per demanar a Playmobil que compleixi amb el Codi de Consum de Catalunya i garanteixi el dret dels consumidors a rebre les informacions bàsiques de l'etiquetatge i les instruccions dels productes en català. Si Playmobil etiquetés en català podria, a més de complir la llei, aconseguir arrossegar altres marques de joguines per una simple qüestió de competència.

Cadascun d'aquests més de 16.400 suports s'ha traduït en una carta a la directora de màrqueting de Playmobil, una empresa mundialment coneguda per grans i petits, amb la petició que deixi de vulnerar els drets lingüístics dels seus clients catalanoparlants i incorpori la llengua catalana a les 23 llengües en les quals ja ofereix els seus productes.

A més, fa unes setmanes l'ONG del català ja va enviar a la central d'alemanya els dibuixos que els nens i nenes van fer durant la 19a Festa pel Joc i el Lleure en Català reclamant #Playmobilencatalà. Cal recordar que només el 7,66% de les joguines que les grans empreses fabricants venen a Catalunya estan etiquetades en català.

La Plataforma per la Llengua agraeix el suport de totes les persones que han participat en aquesta campanya i continuarà lluitant per assolir l'objectiu i el respecte per la nostra llengua, també en les joguines.