La Plataforma per la Llengua, a la reunió del Pacte Nacional pel Referèndum

Ahir a la tarda entitats i institucions es van reunir al Parlament de Catalunya en el marc del nou Pacte Nacional pel Referèndum. L'historiador i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, va assistir-hi en representació de l'entitat.

Aquest dimecres 1 de febrer de 2017 s'ha celebrat la primera reunió del Pacte Nacional pel Referèndum, continuador de l'anterior Pacte Nacional pel Dret a Decidir (PNDD), del qual també formava part l'ONG del català. El Pacte està format per entitats civils, cíviques, ciutadanes, culturals, econòmiques, sindicals, empresarials, el món local, els grups parlamentaris que han donat suport al referèndum, i el Govern. L'objectiu és ser l'espai de consens entre sensibilitats diferents per emmarcar el referèndum sobre el futur polític de Catalunya.

Presidida pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, la reunió va servir per ratificar el manifest del Pacte, que insta els governs de Catalunya i de l'Estat espanyol a assolir finalment l'acord que estableixi les condicions i les garanties justes i necessàries per a la celebració d'un referèndum reconegut per la comunitat internacional, el resultat del qual haurà de ser políticament vinculant i efectiu.

En aquesta trobada, el membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua Francesc Marco Palau ha valorat molt positivament el manifest del Pacte i ha refermat el compromís de l'ONG del català amb el Pacte Nacional pel Referèndum i amb el procés que viu el país.