Les Estrenes, festa de Los Tres Reis

L'antiga tradició local és estada complida també enguany amb la distribució de les taronges per acollir l'estrena, un dó un menuts demanat a parents i companyons.

Divendres 6 de gener ha tengut lloc la quarta edició de les Estrenes, organitzada de la Plataforma per la llengua de l'Alguer amb el suport del Municipi de l'Alguer i de la Fundació Meta que per les festes de Nadal ha organitzat lo calendari #mésqueunmes.

La manifestació, començada a les 10.00 i acabada quasi a la una, era en plaça Pino Piras que s'ha omplit de famílies que aguardaven l'espectacle pels minyons curat de Àngel Maresca, Lo barber. Lo repertori de música tradicional és estat acompanyat de premis per qui responeva a preguntes amb temes de Nadal i de llengua. Una competició que ha divertit i fet participar activament los minyons a la festa i els ha posat en contacte amb l'alguerés, de manera lúdica i divertent.

Tantes les persones que han demanat solament l'estrena, vengudes de casa amb la taronja pròpia: un resultat increïble que fa pensar a un futur per una de les festes típiques dedicades als més petits.

També enguany són estades distribuïdes cistelles de taronges en diverses botigues del centre, per sensibilitzar i convidar a participar encara de més.

La delegació algueresa treballa amb una atenció especial pels minyons i continuarà a treballar en aqueixa direcció durant el 2017, pensant al nou apuntament amb Les Estrenes pel 6 de gener de l'any que ve.