La reivindicació de Playmobil en català arriba als centres comercials

Diversos voluntaris van informar els consumidors en el període de compres de Nadal i Reis de la reclamació perquè Playmobil incorpori el català

Activistes de la Plataforma per la Llengua, disfressats de clics de Playmobil de mida humana, van repartir fulls de mà amb la reclamació perquè Playmobil etiqueti en català. En concret, van fer l'acció durant els primers dies de gener davant dels centres del Corte Inglés i de l'Illa Diagonal de Barcelona i la iniciativa va ser ben rebuda per nens i pares que, en aquells moments, accedien a les superfícies per mirar quines joguines volien posar a la carta als Reis.

Als fulls de mà, els clics feien saber als usuaris que només un 8% de les joguines tenen en compte el català. També s'informava de la recollida de signatures a través del portal www.canvia.cat perquè Playmobil inclogui el català a la llista d'idiomes en què etiqueta. De moment, ja s'han sumat a la petició més de 13.500 persones.

Adherint-te a la petició, estaràs enviant una carta a la directora de màrqueting de Playmobil per explicar que els productes de Playmobil incompleixen la llei catalana de consum i, per tant, no haurien de poder-se comercialitzar a Catalunya. Fa mig any, els serveis jurídics de la Plataforma per la Llengua es van posar en contacte amb Playmobil per instar-los a adaptar els seus productes a la legalitat catalana.

Si Playmobil accepta els suggeriments de la Plataforma per la Llengua i etiqueta en català, l'ONG del català cedirà gratuïtament el domini www.playmobil.cat, en possessió de la Plataforma per la Llengua, a la companyia de joguines.

La presència de la llengua catalana en el sector del joc i la joguina és minoritària ja que el 92% de les joguines no tenen en compte el català i incompleixen el Codi de Consum de Catalunya, que a l'article 128-1 garanteix el dret dels consumidors a rebre les informacions bàsiques de l'etiquetatge i les instruccions dels productes en català.