62 participants en la segona edició del Dictat Català de Sant Andreu de la Barca

El 29 de novembre es va dur a terme el 2n Dictat Català de Sant Andreu de la Barca, organitzat pel Servei Local de Català, que va comptar amb la col·laboració de la territorial del del Baix Llobregat-Esparreguera de la Plataforma per la Llengua i de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca.

El text triat per al 2n Dictat Català va ser de Ramon Llull per sumar-nos des del Servei Local de Català a la commemoració de l'Any Llull en el 700 aniversari de la mort de l'escriptor medieval. El fragment escollit va ser extret del Llibre de les bèsties, en versió adaptada pel professor i escriptor Roc Casagran, i publicat per Sembra Llibres, el 2015. El Dictat Català estava organitzat en tres categories: adults, alumnes dels cursos de català i joves i, en total, hi van participar 62 persones. L'activitat es va organitzar en el marc de la Festa de Sant Andreu i es va fer a la sala Federico García Lorca del Teatre Núria Espert.

Max Pàrraga i Díaz, estudiant de 3r curs del grau de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, que és un dels quatre estudiants de la  promoció de la comarca del Baix Llobregat, va ser la persona a qui es va encarregar de fer el dictat i el comentari del text posterior.

Tots els premiats van rebre una subscripció anual a una revista de l'APPEC i exemplars del Llibre de les bèsties i també del Bestiari de Pere Quart, atès que el dia 29 de novembre coincidia amb la data de naixement d'aquest poeta i escriptor.

Es dóna la casualitat que el jove que ha guanyat el primer premi aquest any va obtenir el 2n premi l'any passat i que el primer premi de la categoria d'adults ha correspost a la mateixa persona que l'any passat i que ha fet un dictat amb zero errors.

A l'acte hi van assistir Rosa Monforte, portaveu de la territorial i membre de l'executiva nacional de la Plataforma per la Llengua, Dolors Bedós, regidora d'Ensenyament de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, Imma Pagès, directora del CNL Ca n'Ametller. Montserrat Guevara, coordinadora d'Ensenyament del CNL Ca n'Ametller, Andreu González, TNL de Martorell, Imma Prat, TNL de Vallirana i Lourdes Marín, TNL de Sant Andreu de la Barca van ajudar a corregir els dictats.

Els premis als millors dictats i per categories van ser per a:

CATEGORIA JOVES:

• 3r premi: Sandra López Mesa
  • 2n premi: Laia Payá Jiménez
  • 1r premi: Hicham el Muhandiz (1 tauleta digital)

CATEGORIA ADULTS:

• 3r premi: Anastasi Jiménez Arribas
  • 2n premi: Meritxell Pitarque Costa
  • 1r premi: Irene Bello Quiñones (1 estada de cap de setmana en un establiment de turisme rural, FENT PAÍS)

CATEGORIA ALUMNES:

• Premi al millor Dictat fet per un alumne: Vanessa Galdeano Carrasco (1 àpat per a dues persones al restaurant El Palau Vell de Sant Andreu de la Barca)
  • Premis a la participació: