La Plataforma per la Llengua signa un conveni amb Pilotaveu

La Plataforma per la Llengua i Pilotaveu han signat un conveni per col·laborar en la difusió, promoció, formació i informació de la pilota valenciana com a esport autòcton del País Valencià. El diari digital Pilotaveu és un mitjà informatiu en valencià sobre l'actualitat esportiva de la pilota valenciana.

Els objectius del conveni inclouen la difusió de la història, l'evolució, les modalitats existents i l'actualitat informativa del món de la pilota valenciana. La Plataforma per la Llengua i Pilotaveu s'han compromés a fomentar el coneixement del valencià en l'àmbit d'aquest esport, tot destacant el vocabulari específic i fent un ús acurat de la llengua. Les entitats també volen impulsar activitats educatives, formatives o artístiques relacionades amb la pràctica d'aquest esport, especialment entre els joves i les joves.

El portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, ha explicat que «la pilota és un mitjà més per vertebrar territorialment el País Valencià i per fomentar les relacions entre les comarques valencianes i també entre els països de parla catalana». Pilotaveu i la Plataforma podran realitzar activitats conjuntes i col·laborar amb activitats pròpies cada entitat. Mentre estiga en vigor aquest conveni marc, les entitats intercanviaran enllaços i bàners a les seues pàgines web.