El jurat dels Premis Martí Gasull delibera sobre les més de 300 candidatures

El jurat dels IV Premis Martí Gasull s'ha reunit aquest dimarts a Barcelona per valorar les 370 candidatures que s'han presentat i n'ha escollit els tres finalistes, que es faran públics el dia 23 de gener.

El jurat, que ha incorporat a Pilar Roig, mare de Martí Gasull, i que enguany també compta amb els periodistes Joan Maria Pou i Xevi Xirgo, està format també pel president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, per la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, la productora cinematogràfica Isona Passola, els escriptors Jaume Cabré i Rosa Serrano i pel filòleg Jordi Manent.

Els finalistes que esculli el jurat es coneixeran el dia 23 de gener a través del web www.premimartigasull.cat i se sotmetran a votació popular fins al 15 de febrer. A més, enguany el jurat atorgarà un Premi Especial de caràcter honorífic a una persona que s'hagi distingit per alguna actuació especial en defensa del català aquest any, o bé que tingui una trajectòria acreditada de difusió de la llengua.

Ja fa quatre anys que la Plataforma per la Llengua convoca aquests premis anuals. El guardó s'ha concebut com una manera de recordar Martí Gasull i Roig, un dels fundadors de l'entitat i un convençut defensor de la llengua catalana, que va morir tràgicament a l'Himàlaia el setembre del 2012. El lliurament dels quarts Premis Martí Gasull i Roig es farà el dilluns 27 de febrer al Teatre Poliorama de Barcelona.