Nens i nenes demanen a Playmobil que etiqueti en la seva llengua

Durant la 13a Festa pel Joc i el Lleure en Català, una setantena d'infants van reivindicar els seus drets lingüístics amb dibuixos de clics de Playmobil i la frase "Vull Playmobil en català".

La Plataforma per la Llengua ha iniciat una campanya a través del web canvia.cat per aconseguir que Playmobil, la marca alemanya de joguets, etiqueti en català. Una de les principals accions va ser la realitzada a la 13a Festa pel Joc i el Lleure en Català, on més de setanta nens van exigir amb dibuixos poder jugar en català. Les obres dels petits es poden veure a la web www.playmobil.cat, i s'enviaran pròximament a la seu de la companyia a Alemanya.

Juntament amb els dibuixos, la Plataforma per la Llengua també ha iniciat una recollida de signatures a través del portal www.canvia.cat perquè Playmobil inclogui el català a la llista d'idiomes en què etiqueta.

Adherint-te a la petició, estaràs enviant una carta a la directora de màrqueting de Playmobil per explicar que els productes de Playmobil incompleixen la llei catalana de consum i, per tant, no haurien de poder-se comercialitzar a Catalunya. Fa mig any, els serveis jurídics de la Plataforma per la Llengua es van posar en contacte amb Playmobil per instar-los a adaptar els seus productes a la legalitat catalana.

Si Playmobil accepta els suggeriments de la Plataforma per la Llengua i etiqueta en català, l'ONG del català cedirà gratuïtament el domini www.playmobil.cat a la companyia de joguines.

La presència de la llengua catalana en el sector del joc i la joguina és minoritària, amb només un 8% del total de productes disponibles, tal com denuncia la Plataforma per la Llengua a l'InformeCAT 2016. Així, el 92% de les joguines no tenen en compte el català i incompleixen el Codi de Consum de Catalunya, que a l'article 128-1 garanteix el dret dels consumidors a rebre les informacions bàsiques de l'etiquetatge i les instruccions dels productes en català.