Exposició: Caterina Albert / Víctor Català. Itinerari vital, intel·lectual i literari

Del 12 al 30 de desembre, la Plataforma per la Llengua Canet de Mar mostrarà l'exposició "Caterina Albert / Víctor Català. Itinerari vital, intel·lectual i literari" al vestíbul de la biblioteca P. Gual i Pujadas. La mostra està creada per la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració de l'Institut Català de les Dones.

El 2016 és l'Any Caterina Albert / Víctor Català, per commemorar els 50 anys de la seva mort. Caterina Albert i Paradís (l'Escala, 11 de setembre de 1869 - 27 de gener de 1966) era coneguda pel seu nom de ploma, Víctor Català.

Caterina Albert fou poeta, narradora, novel·lista i autora teatral. Va ser una de les veus més representatives del Modernisme. Va haver d'adoptar un pseudònim masculí, Víctor Català, per tal de poder formar part del panorama literari i desenvolupar la seva obra amb més llibertat. El 1905 es consagra com a escriptora amb la novel·la Solitud.

L'exposició fa un recorregut per la vida i obra de l'artista, des de les influències familiars i els primers passos com a escriptora, fins als darrers homenatges que se li van retre en vida, amb ella enllitada, passant per la gènesi de les seves principals obres i la repercussió que van tenir en el món literari, o la reivindicació de la seva figura en la postguerra.