Denunciem que els productes Almirall són il·legals i discriminen els catalanoparlants

La Plataforma per la Llengua exigeix a Almirall que deixi de distribuir productes il·legals i discriminatoris i tracti els consumidors catalans com la resta de comunitats lingüístiques europees similars.

Des de la Plataforma per la Llengua volem expressar la nostra preocupació per la reiterada negativa del grup Almirall de complir la llei vigent en matèria de consum a Catalunya. En concret, la farmacèutica amb seu a Barcelona es nega a adaptar els seus productes a l'article 128-1 de la Llei 22/2010 del Codi de Consum de Catalunya, que protegeix els drets lingüístics dels consumidors. En una vulneració flagrant dels drets dels catalanoparlants i dels usuaris del català en general, Almirall no redacta en català ni les informacions de l'embalatge ni els prospectes dels medicaments que ven a Catalunya, fet especialment greu ja que es tracta d'informacions "relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat". Aquest dret sí que es garanteix per als usuaris en llengua castellana en compliment de la normativa que obliga a redactar els prospectes en aquesta llengua (el Decret reial 1345/2007).

Aquesta política il·legal per part de l'empresa contrasta amb la seva adaptació a la normativa i la realitat social d'altres estats plurilingües. A Bèlgica, per exemple, Almirall etiqueta els seus productes en neerlandès (6 milions de parlants a Bèlgica) i francès (4,5 milions) i fins i tot en alguns casos en alemany, malgrat el seu poc pes demogràfic (menys de 100.000 parlants). Des de la Plataforma lamentem aquesta discriminació dels catalanoparlants per part de l'empresa, especialment si tenim en compte que té l'origen i la seu al nostre país. També denunciem que Almirall no ha volgut respondre els requeriments que li hem fet perquè modifiqui la seva actitud i s'adeqüi a la legislació vigent.

La Plataforma per la Llengua commina el Grup Almirall a incorporar el català en el seu etiquetatge i prospectes i a ajustar-se a les exigències jurídiques imperants a Catalunya i demana a les Administracions que vetllin perquè això sigui així. En cas negatiu, hi continuarem insistint fins que s'asseguri el compliment de la legislació a fi d'acabar amb la política discriminatòria d'aquesta empresa.