El dia de la diversitat combina els drets humans i els drets lingüístics amb la participació de la Plataforma per la Llengua

La jornada proposa conscienciar els joves en matèria de drets humans a través de tallers, jocs i activitats.

Més d'un miler d'alumnes de secundària d'entre 12 i 18 anys de 25 centres educatius de Barcelona han reflexionat aquest dilluns i dimarts 7 i 8 de novembre sobre els drets de diversos col·lectius, amb debats, tallers i jocs que han commemorat el Dia de la Diversitat a l'Espai Jove La Fontana.

La Plataforma per la Llengua, un any més, ha estat una de les entitats col·laboradores, i ho ha aprofitat per treballar amb els joves sobre els drets lingüístics i la importància de la llengua catalana en aquest context de diversitat lingüística. S'han realitzat dues activitats diferents: el joc de les paraules nòmades i un taller de doblatge en català amb la col·laboració de l'Escola Catalana de Doblatge (ECAD).

El Dia de la Diversitat està organitzat pel Departament de Promoció de la Infància de l'Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l'Institut Municipal d'Educació, el suport de l'Agència Europea dels Drets Fonamentals (FRA) i la participació d'entitats de referència en la defensa dels drets humans de la ciutat.

Tot plegat amb la intenció d'oferir un espai que fomenti la interacció i el respecte mutu entre els joves: diversos, diferents i totes i tots iguals en drets.