La Plataforma per la Llengua i Wiccac donen a conèixer a Deliberry el seu desig de poder comprar en català per Internet

Les dues entitats de defensa de la llengua han enviat una carta a Gemma Sorigué, directora general de Deliberry, perquè incorpori l'opció d'efectuar la compra en català.

Deliberry, el supermercat online amb seu a Barcelona, no ofereix la possibilitat de comprar en català al seu web, tot i que els supermercats finals dels quals es proveeix tenen l'opció de comprar en català físicament o virtualment. Aquests són els casos de Mercadona, Caprabo, la Sirena, Veritas o Plusfresc.

La Plataforma per la Llengua i el WICCAC de foment del català s'han posat en contacte amb Gemma Sorigué, directora executiva de Deliberry, per tal que es fomenti aquesta bona relació amb el consumidor i incorpori el català a la seva pàgina web. Actualment el web només és disponible en castellà.

La possibilitat de comprar en línia en català afegeix una connotació de servei al client i de proximitat importants, i no tan sols perquè hi ha usuaris que acabaran utilitzant aquesta llengua, sinó també perquè la possibilitat de triar aporta una gran percepció de qualitat. De fet negar l'opció del català per comprar en supermercats que venen per Internet en català és una mostra d'empobriment d'un servei que fa prescindible l'ús de l'intermediari

A la carta també s'indica que «la legislació vigent té indicacions sobre drets del consumidor de tenir disponibles també en llengua catalana les invitacions a comprar (ofertes amb preu), els contractes d'adhesió (típics en les botigues virtuals) i la resta de documentació contractual, els pressupostos, les factures, així com l'atenció oral o escrita».