La Plataforma per la Llengua participa en el simposi “Català, estat de la qüestió o qüestió d’estat”

L'acte organitzat per la Fundació Catalunya se celebrarà a Barcelona el proper divendres 18 de novembre

Gairebé 25 anys després de la redacció de la CELROM, la política lingüística a l'Estat espanyol continua donant al castellà un estatus superior a la resta de llengües oficials. L'objectiu d'aquesta trobada de professionals és analitzar i debatre sobre la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries, concloent si aquest document garanteix el dret a usar el català a l'Estat espanyol.

El simposi es dividirà en els següents eixos temàtics: mitjans de comunicació, educació i cultura, administració i justícia, eix socioeconòmic i eix domini lingüístic del català. Mar Forcada i Francesc Marco, membres de l'executiva de la Plataforma per la Llengua, participaran en dos d'aquests eixos de debat juntament amb altres professionals d'entitats com la Fundació Congrés de Cultura Catalana, Juristes per la Llengua, Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) i la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL).