La Plataforma per la Llengua envia una carta a Microsoft demanant que s’incorpori el català a Linkedin

D'entre els principals portals d'internet, aquesta xarxa social orientada al món laboral és una de les poques que encara no inclouen la nostra llengua. La Plataforma per la Llengua ha recollit més de 25.000 adhesions per reclamar la incorporació de la llengua catalana en aquesta xarxa social.

Aprofitant la compra de Linkedin per part de Microsoft, l'ONG del català s'ha posat en contacte amb la multinacional americana per reclamar que la seva nova adquisició incorpori el català com a llengua de navegació i per fer currículums. Com s'explica en el text, "Linkedin ja permet navegar en 23 llengües diferents, com també permet de crear currículums en un total de 43 llengües, i algunes d'aquestes llengües, com el danès, el noruec, l'islandès o el letó, entre d'altres, tenen menys parlants que el català, una llengua que actualment parlen més de deu milions de persones".

La Plataforma per la Llengua ha enviat una carta al director general de Microsoft als Estats Units, el Sr. Satya Nadella,  escrita en anglès i telugu, aquesta última és una llengua parlada per 80 milions de persones a l'Índia, i és la llengua nativa del Sr. Satya Nadella, que va néixer i es va criar a la ciutat índia d'Hyderabad. A més també s'ha enviat una carta a Jordi Marín, director de Microsoft Iberia.

"A Catalunya, més d'un 70% de treballadors fan servir el català a la feina", "El català és especialment actiu a Internet, on és la 17a llengua en nombre d'articles de la Viquipèdia i la 19a en nombre de piulades a Twitter" o " L'audiència potencial que utilitzaria el català a Linkedin està al voltant dels 2,3 milions de perfils actius" són algunes de les raons per les quals l'ONG del català creu que la incorporació del català seria positiva per a Linkedin. La Plataforma per la Llengua expressa el seu desig que Linkedin faci seva la política lingüística de Microsoft i inclogui properament el català en el seu portal.