Plataforma per la Llengua col·labora amb el Memorial Salvador Torrent Masip

Puigcerdà acollirà una nova edició d'aquest acte, que commemora l'aniversari del Tractat dels Pirineus.

Quan fa 357 anys de la signatura del document que va posar fi a la Guerra dels Trenta Anys, l'Institut d'Estudis Ceretans, Catalans Sense Fronteres i Amics de la Cerdanya organitzen un seguit d'actes per recordar aquest fet històric. El Tractat dels Pirineus va comportar també que el comtat del Rosselló i una part de la Cerdanya s'annexionessin a França, i va provocar així una important pèrdua de territori i població per a Catalunya.

Els actes i activitats del Memorial Salvador Torrent Masip se celebraran els propers dies 2, 3 i 6 de novembre, entre la Capella de la Mare de Déu de Gràcia i la plaça del Sol de Puigcerdà. La llengua catalana hi tindrà un paper destacat, amb la conferència "El català, una llengua de futur!", que durà a terme Francesc Marco, membre de l'executiva nacional de la Plataforma per la Llengua. Aquest acte se celebrarà a la Capella de la Mare de Déu de Gràcia el dimecres dia 2 de novembre a les 20.45h.