Plataforma per la Llengua assessora la Generalitat en l'ús del valencià en el consum

Manuel Carceller, portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, es va entrevistar, el dijous 13 d'octubre, amb Ignasi Costa, director general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana. En l'entrevista s'han tractat aspectes de l'ús del valencià al sector del consum, que ha de ser  regulat com un dret bàsic del consumidor, desplegant la Llei 1/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris.

Des de l'ONG del català es considera que les empreses han de poder donar atenció i informació als consumidors valencians, com a mínim, en les dues llengües oficials. Els bars, restaurants i hotels haurien de disposar de versions de les seues llistes de preus, cartes i menús, com a mínim, en valencià i castellà. La presència del valencià s'ha de regular també en la retolació fixa interior i exterior dels comerços, així com en la informació dels productes (en l'etiquetatge, l'embalatge o en fullets o prospectes adjunts). També les empreses han de garantir el dret del consumidor de rebre la documentació de contractes i les factures, com a mínim, en les dues llengües oficials.

Segons ha declarat el portaveu de la Plataforma, «coincidim amb el director general, Ignasi Costa, en la consideració de l'ús del valencià com un dret del consumidor. De fet al País Valencià és un dret vulnerat, perquè en realitat no pot ser exercit, per la poca presència de la llengua pròpia en missatges i informacions del sector comercial». En la reunió s'ha considerat que l'objectiu és equiparar els drets dels consumidors, independentment de si parlen valencià o castellà, en l'àmbit del comerç.