Visita als Cellers Sumarroca

Arran d'un sorteig realitzat per la Plataforma per la Llengua entre els seus socis, el passat 16 de setembre, un grup d'aquests i voluntaris de la Plataforma varen fer una visita guiada a la Finca Molí Coloma, una de les propietats dels Cellers Sumarroca, on varen ser atesos pel seu director general, el Sr. Josep Puig.

Es va iniciar la visita a l'antic celler que hi ha sota l'edifici mateix del Molí Coloma, una masia del segle XV que es troba al municipi de Subirats, on els caves es decanten i reposen en tradicionals rimes manuals.

A continuació, el Sr. Puig els portà a visitar les modernes instal·lacions dotades de tecnologia punta en tots els processos d'elaboració dels vins i caves.

De les acurades explicacions del Sr. Puig, destaquem la introducció de noves varietats de raïm no autòctones del Penedès, com el muscat i el gewürztraminer, que ara cultiven a les seves finques, així com el seu especial interès a potenciar el cultiu ecològic en totes elles.

Finalment, hi va haver un tast de caves Brut Reserva, Brut Nature Gran Reserva i Cuvée Brut Nature Gran Reserva, i de vins Temps de Flors i Humm, un vi dolç de fred, aquest darrer, molt innovador, tot plegat acompanyat d'un esplèndid càtering de Cal Matias.

Aquesta visita s'emmarca en la col·laboració de la Plataforma per la Llengua amb Sumarroca, que elabora el Cava per la Llengua.