Activem un grup de treball per aconseguir més presència del català als videojocs

La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa un grup de treball per incidir en el món dels videojocs i aconseguir que també es pugui jugar en català amb normalitat.

Aquest grup, que està obert a tothom que vulgui participar-hi, vol sensibilitzar els usuaris i augmentar les reivindicacions d'aquesta comunitat per aconseguir que les plataformes que produeixen jocs tinguin en compte la nostra llengua. Actualment, el percentatge de videojocs en català se situa en el 9% del total, segons un estudi fet per l'ONG del català.

Precisament aquest dimecres ha sortit al mercat el videojoc FIFA'17, un dels més venuts al món, però que no incorpora la llengua catalana malgrat el nombre de jugadors i de clubs catalanoparlants que es poden trobar a dins del joc. L'empresa creadora d'aquest joc, EA Sports, no ha donat cap resposta a les més de 17.000 signatures que vam recollir per fer-los aquesta petició ni tampoc a les cartes que se'ls han adreçat.

Cal tenir en compte que el sector dels videojocs va facturar 70,1 milions d'euros al nostre país l'any 2013. Catalunya és un viver d'empreses de videojocs, ja que n'hi ha 89 (el 24,5% de les empreses de l'Estat) i donen feina a un miler de treballadors. S'ha constatat que existeix una comunitat de jugadors que reivindica poder jugar en català.