Música en català a la festa de Les Maries

Dijous 8 de setembre ha tengut lloc la festa de Les Maries, organitzada del Comitat Nostra Senyora de l'Esperança, amb el patrocini de la Fundació Meta i del Municipi de l'Alguer.

També enguany, la delegació algueresa de la Plataforma per la Llengua de l'Alguer hi ha col·laborat, organitzant l'animació musical de la tarda. Després de les celebracions religioses, que són acabades amb la processió i la benedició dels camps, espaci al concert que ha relagrat los presents fins a la nit.

De quatre anys, la Plataforma per la Llengua ofri un concert en llengua fent encontrar artistes locals amb altros que arriben de la Catalunya, creient fonamental l'intercanvi cultural per fer creixir la presència de la llengua en camp artístic i no sol.

Ha inciat Àngel Maresca Lo Barber, per una petita part del concert acompanyat d'Antoni Martinelli, amb la música algueresa. Han seguit Joan Garriga i Marc Serrat, que han propost un repertori de Rumba Catalana, assai apreciat del públic que cada any aguarda amb entusiasme los convidats de fores.

La festa de Les Maries se confirma com un autèntic lloc de algueresitat i de tradició.

La delegació regrancia el Comitat del 2016 per la gran oportunitat donada.