Una Diada Nacional per la llengua

La Plataforma per la Llengua s'implica al màxim a la celebració de la Diada Nacional de Catalunya d'aquest 2016. Nombrosos representants i voluntaris de l'entitat participaran als actes de l'Onze de Setembre arreu del territori.

Aquest cap de setmana celebrem la Diada Nacional de Catalunya amb nombrosos actes institucionals i populars. La Plataforma per la Llengua participarà de manera molt activa en els actes més significatius arreu del territori català. El president de l'ONG del català, Òscar Escuder, assistirà a l'acte institucional de la Diada que la Generalitat i el Parlament organitzen aquest dissabte al Born Centre de Memòria i, diumenge, anirà a l'Ofrena Floral al Monument a Casanova i a la manifestació A Punt que organitzen l'ANC i Òmnium.

En un article publicat a Vilaweb, Escuder crida a manifestar-se aquest diumenge ja que «la independència d'una part del territori ajudarà els ciutadans de la resta del territori a mantenir la llengua encara més viva i digna».

A més, durant tot el dia, la Plataforma per la Llengua disposarà d'un espai a l'Arc de Triomf i, al matí, al Fossar de les Moreres, per donar informació i fer difusió de la feina que fem a totes les persones que s'hi acostin.

Tot seguit detallem els actes de la Diada amb presència de representants de l'ONG del català:

Divendres, 9 de setembre

19.00h / Sant Boi de Llobregat - El vocal de l'executiva, Francesc Marco, i la directora, Neus Mestres, assistiran a l'acte 'Que la prudència no ens faci traïdors'.

Dissabte, 10 de setembre

21:30h / El Born, Barcelona - El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, i la directora, Neus Mestres, assistiran a l'acte institucional amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, que tindrà lloc a l'esplanada del Born Centre de Cultura i Memòria.

21:00h / Arenys de Mar - La vocal de l'executiva, Isabel Romano, participarà al Correfoc per la Llengua.

22:30h / Esparraguera - La Plataforma per la Llengua tindrà presència a la VII Marxa de Torxes per la Independència d'Esparreguera.

Diumenge, 11 de setembre

08:00h / Barcelona - El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, acompanyat d'altres persones de l'executiva de l'ONG del català, farà l'ofrena floral al Monument a Rafael de Casanova.

De 09:00h a 21:00h / Barcelona - La Plataforma per la Llengua disposarà d'una parada informativa a la Fira d'entitats 11S16 a l'Arc de Triomf.

De 09:00h a 14:00h / Barcelona - La Plataforma per la Llengua disposarà d'una parada informativa al Fossar de les Moreres.

10:00h / Sabadell - La Plataforma per la Llengua participarà a l'ofrena floral al monòlit a Lluís Companys.

11:00h / Canet de Mar - La Plataforma per la Llengua participarà a l'acte institucional de la Diada i, posteriorment, farà l'ofrena floral.

11:00h / Calella - La Plataforma per la Llengua participarà a l'ofrena floral davant del monument a Rafael de Casanova en el que serà el seu primer acte públic com a nou nucli local de l'ONG del català.

11:00h / Arenys de Mar - La Plataforma per la Llengua participarà a l'ofrena floral que es farà a la Balconada dels Xifrés.

11:00h / Esparraguera - La Plataforma per la Llengua participarà a l'ofrena institucional que es farà davant el monument de La Flama.

13:00h / Terrassa - La Plataforma per la Llengua participarà a l'ofrena floral a la plaça 11 de setembre.

17:14h / Barcelona, Berga, Salt, Tarragona i Lleida - Representants de la Plataforma per la Llengua participaran a les capçaleres de la manifestació 'A punt' que es farà de manera descentralitzada arreu del territori català.

19:00h / Barcelona - El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, la vicepresidenta, Mireia Plana, i la directora, Neus Mestres, assistiran al Concert per la Llibertat.