Tarda de jocs en català a Sant Cugat del Vallès

El grup local de la Plataforma per la Llengua del Vallès Occidental a Sant Cugat del Vallès va organitzar aquest diumenge passat una ludoteca de jocs i joguines en català en el marc de la festa infantil Food&Fun de la Festa Major de la localitat.

Al llarg de la tarda del diumenge 3 de juliol, nombroses famílies van acostar-se a la ludoteca de la Plataforma per la Llengua perquè els més petits poguessin passar una bona estona jugant en la seva llengua.

El grup local de la Plataforma per la Llengua a Sant Cugat del Vallés va organitzar aquesta activitat en el marc de la festa infantil Foof&Fun per a conscienciar a petits i a grans sobre la importància de poder jugar en la llengua pròpia i de les mancances que, en aquest sentit, hi ha en el sector dels jocs i l'entreneniment. Moltes famílies van fer notar als voluntaris i voluntàries que van organitzar l'activitat aquest neguit i les dificultats que troben per a poder comprar jocs i joguines en català als fills.

Des de la Plataforma per la Llengua pensem que el joc és la manera en què els humans aprenem a establir relacions amb el nostre entorn. Així doncs, des d'un punt de vista educatiu, considerem tan important la llengua en què es desenvolupa com els valors i coneixements que s'hi transmeten. És per aquest motiu que des de l'entitat realitzem activitats com la Festa pel joc i el lleure en català o el Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català per a sensibilitzar a petits i grans sobre la importància de reivindicar la llengua catalana a les empreses fabricant.

Al web jocsijoguines.cat podeu trobar un llistat de les empreses i joguines que incorporen el català.