La Plataforma per la Llengua i Wiccac demanen a la multinacional Puig que reincorpori el català al seu web

L'empresa de moda i fragàncies Puig, que té la seu a l'Hospitalet de Llobregat, va eliminar la versió en català del seu web l'any 2014. Ara, Plataforma per la Llengua i Wiccac li demanem que, per millorar la qualitat de l'atenció, recuperi una versió en la nostra llengua. A més, també sol·licitem que incorpori el català en la informació de l'etiquetatge dels seus productes. Altres empreses catalanes amb molta venda a l'estranger no tenen cap problema a incloure el català entre les  llengües d'atenció comercial.

La Plataforma per la Llengua i el WICCAC han enviat una carta a Marc Puig, president i conseller delegat del grup Puig, per demanar-li que torni a incorporar el català al web. A la carta, les entitats recorden a l'empresa, fundada l'any 1914 a Barcelona i gestionada en l'actualitat per la tercera generació de la família Puig, que "tot i ser una gran companyia internacional present a 23 països, amb 22 filials i 5 oficines regionals, és una empresa d'aquí, i és aquí on té la seu central corporativa, a la Torre Puig de la plaça d'Europa de l'Hospitalet". La companyia té "una llarga història de més de cent anys lligada a Barcelona, i amb un arrelament, prestigi i projecció més que notables al mercat catalanoparlant".

Les dues entitats de promoció de la llengua pensen que incorporar el català al web i a l'etiquetatge seria "una magnífica oportunitat de crear una molt bona sinergia amb els consumidors catalanoparlants" i que donaria a conèixer l'existència de la nostra llengua als més de 140 països de tot el món on es distribueixen els seus productes de moda i fragàncies.

Des de l'ONG del català i el WICCAC es confia en la bona predisposició de Puig per presentar una oferta de més qualitat i respectuosa amb els país i amb els ciutadans que han vist evolucionar la companyia.