Correus i el tennis taula discriminen el català

En les darreres hores, la Plataforma per la Llengua ha tingut coneixement de dos nous casos de discriminacions lingüístiques que s'han produït en situacions quotidianes en dos punts de Catalunya.

Aquest dimarts, un home va ser discriminat en una oficina de Correus situada al núm. 119 de la rambla Guipúscoa de Barcelona. Jordi Joan Rubí va observar que a l'oficina es podien comprar postals de felicitació per enviar, però que no n'hi havia cap d'editada en llengua catalana. Per aquesta raó, Joan es va adreçar al director de la sucursal per suggerir-li que n'hi hauria d'haver en català, petició a la qual el director va respondre amb actitud bel·ligerant i afirmant que "estamos en España", segons relata l'afectat.

Davant d'aquesta situació de vexació, Jordi Joan va fer una fotografia de les postals, cosa que va fer enfadar encara més el director, que el va convidar a marxar de l'oficina de males maneres. Diversos ciutadans presents a l'oficina van sortir en defensa de l'afectat en veure la clara vulneració dels seus drets lingüístics.

La Plataforma per la Llengua, en tenir coneixement d'aquest cas va assessorar en Jordi Joan per queixar-se davant l'Administració espanyola i el Síndic de Greuges. No garantir l'atenció en una llengua oficial com és el català representa un incompliment de l'article 54.11 Reial Decret Legislatiu 5/2015 que regula l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic a Espanya. Aquest reglament, a més, estableix en els principis de conducta que l'empleat públic ha de tractar amb atenció i respecte tots els ciutadans i que les discriminacions per raó de llengua constitueixen una falta disciplinària.

L'ONG del català recorda que el Consell d'Europa ja va advertir Espanya dels diversos incompliments de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries. En les recomanacions del Consell de Ministres es va instar Espanya a "establir mesures legals i d'aplicació pràctica destinades a garantir l'adequada presència del català a les oficines i serveis de l'Administració de l'Estat ubicats dins les Comunitats Autònomes". L'entitat continua recollint tots els casos de discriminació que es denuncien a les administracions espanyoles i als seus serveis públics.

Expulsat un entrenador de tennis taula per no animar en espanyol

D'altra banda, segons informa Nació Digital, un entrenador del club Tennis Taula Cassà va ser expulsat per "no animar el seu jugador en espanyol", segons va argumentar-li l'àrbitre. El club ha presentat una reclamació.