Els organitzadors de la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera consideren que ha tornat a ser un èxit per la qualitat de les activitats preparades i per l’alta participació, amb 655 persones

Els organitzadors de la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera consideren que ha tornat a ser un èxit per la qualitat de les activitats preparades i per l'alta participació, amb 655 persones

La Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, el Servei Local de Català d'Esparreguera (SLC), del Consorci per a la Normalització Lingüística, i la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera (PL) han fet una avaluació seriosa i rigorosa de la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, com a organitzadors.

Els representants de les tres organitzacions, Mariona Masferrer, regidora de Política Lingüística; Marc Piera, responsable del SLC; i Jaume Soldevila, representant de la PL, han analitzat un per un els 13 actes de la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, que han arribat a tenir 655 participants en total.

Es destaquen com a elements positius de la Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera l'alta participació que han tingut els actes, especialment per part de gent jove, la bona entesa que hi ha hagut entre els organitzadors, l'ambient distès que han tingut totes les activitats i que s'ha creat en aquest mes llarg d'activitats, la tradició ja creada en alguns actes, la transversalitat dels públics assistents, l'interès que han despertat algunes activitats i l'encert per a innovar molts dels actes convocats.

En aquest sentit, es considera altament positiva la capacitat d'atracció cap a la llengua catalana, que forma part de totes les activitats proposades d'una manera lúdica, festiva, desenfadada, però alhora rigorosa, equilibrada i que crea empatia, reflexió i il·lusió.

També es destaquen positivament en l'organització i el desenvolupament dels 13 actes, la participació de totes les entitats col·laboradores, que hi han aportat matisos importants, així com innovació i dinamisme: el Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer (format per l'ANC Esparreguera, l'Esplai La Lluna, les JERC Esparreguera, La Passió d'Esparreguera, Òmnium Cultural, la Plataforma per la Llengua i la família de Francesc Serra), el Conselh Generau d'Aran, CUP Esparreguera, la Biblioteca Municipal L'Ateneu, la Regidoria d'Entitats, Cultura i Festes i els tres instituts de la vila: Escola Cooperativa El Puig, Institut El Cairat i Institut El Castell.

D'entre totes les activitats dutes a terme, en destaquen activitats ja consolidades −com el Dictat Català, la Classe Pública, els Jocs Florals, el Concurs Lletra a Lletra− i també dues activitats noves d'enguany: la Foto per la Llengua, de la qual ja s'ha decidit que se'n farà una segona edició, i el Talhèr d'occitan aranés, com a activitat puntual.

Els tres organitzadors agraeixen a totes les persones que hi han dedicat temps i esforços i a totes les persones assistents als actes la seva estima i adhesió a la llengua catalana i els animen a participar en la 7a. Setmana de la Llengua Catalana, que es durà a terme al mes d'abril i maig de 2017.

Nota:

Aquesta és una notícia conjunta de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, i de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera.