La Plataforma per la Llengua participa en la 1a Foto per la Llengua d’Esparreguera

Una activitat innovadora per a joves a Instagram l'han duta a terme 6 entitats del Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer.

El dissabte 30 d'abril, coincidint amb els actes de la 6a. Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, s'ha dut a terme la primera edició de la Foto per la Llengua, una proposta innovadora de gimcana de fotografies a Instagram, adreçada als joves que estudien ESO i coorganitzada per la Plataforma per la Llengua.

Per parelles, 60 joves en total han arribat a publicar en 90 minuts d'activitat 135 fotografies amb l'etiqueta #Esparreguera i on havia d'aparèixer un cartell amb el lema #estimoelcatalà. Hi ha hagut 3 fotografies premiades, de manera que sis joves s'han endut una tauleta digital per "La foto més original", "La foto més bonica" i "La foto més esplaiera", tot i que moltes més fotografies presentaven una sensibilitat, una qualitat i una bellesa dignes de ser tenir en compte.

Els objectius de la Foto per la Llengua són oferir una activitat innovadora de lleure per als joves que estigui relacionada amb el català i les xarxes socials, de manera que es valora i es prestigia l'ús del català, conèixer millor indrets i persones d'Esparreguera, fer augmentar l'ús social de la nostra llengua i treballar les actituds lingüístiques dels joves.

El Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer es va fundar l'any 2015 arran de la mort del que havia estat professor, traductor, corrector i una persona molt compromesa amb la defensa de la llengua i la cultura catalana a Esparreguera. Es dóna el cas que Francesc Serra participava en moltes activitats culturals, havia col·laborat amb el Servei Local de Català d'Esparreguera i era molt estimat en aquesta vila del Baix Llobregat, de manera que moltes entitats s'han volgut agrupar sota l'aixopluc d'aquest nom per fer un treball conjunt.

El Col·lectiu Francesc Serra i Balaguer reuneix 6 entitats lligades al jovent i a la promoció de l'ús de la llengua catalana a Esparreguera, entre les quals hi ha la Plataforma per la Llengua, i rep el suport, entre d'altres, del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.