Tots els partits de Sabadell es comprometen, en diferent mesura, a les propostes de la Plataforma per la Llengua en matèria de normalització lingüística

Les propostes van ser enviades als partits, que han anat responent de les següents maneres: CIU, ICV, ERC i Entesa per Sabadell subscriuen cadascuna de les 12 iniciatives proposades per la Plataforma per la Llengua. El PSC, tot i no fer esment directe a les iniciatives proposades, assegura que el Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'Ajuntament de Sabadell (2000) ja inclou els plantejaments fets per la Plataforma per la Llengua i es compromet a treballar també des del CPNL, així com a sensibilitzar i fer complir la Llei de Normalització Lingüística. El PP ha manifestat, de manera molt genèrica, el seu acord amb algunes de les iniciatives i el seu desacord en d'altres. Descarregueu-vos el document amb totes les propostes.

La Plataforma per la Llengua valora positivament les respostes dels partits, ja que gràcies a aquestes declaracions, l'Ajuntament resultant de les eleccions del dia 27 podrà aprovar per un ampli acord la moció "A Taula, en Català", que compromet l'Ajuntament a consumir productes etiquetats en català (començant per les begudes) i que han aprovat ja més de 200 ajuntaments; o podrà, entre d'altres coses, donar compliment dels articles 9 i 11 de la Llei de Política lingüística, segons la qual el català és la llengua d'ús en les comunicacions, notificacions i en l'atenció pública de l'administració local i en tots els seus ens.

Amb motiu de les eleccions del dia 27, la Plataforma per la Llengua també ha fet arribar les seves propostes en matèria de normalització lingüística als partits que es presenten a les Corts Valencianes i a d'altres ajuntaments, com el de Barcelona.