L’alcalde d’Esparreguera presideix el lliurament de premis del 10è. Dictat Català

La territorial de la Plataforma per la Llengua del Baix Llobregat premia amb un viatge a l'Alguer, un iPad i subscripcions a revistes en català, en una edició marcada per la forta presència de joves, el 66% dels participants, que s'enduen 11 premis

Amb motiu de la Sisena Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera,  divendres 22 d'abril es va fer públic a la Biblioteca Municipal L'Ateneu, en un acte molt concorregut, el veredicte del jurat de la desena edició del Dictat Català d'Esparreguera, que havia tingut lloc dilluns 18 d'abril amb 100 participants i 130 assistents.

L'acte el van presidir una representant de la territorial del Baix Llobregat - Esparreguera de la Plataforma per la Llengua, Thelma Estrella; l'alcalde d'Esparreguera, Eduard Rivas; la regidora de Política Lingüística, Mariona Masferrer; el regidor d'Entitats, Cultura i Festes, Emmanuel Ortí, i el responsable del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística.

El Jurat, en el veredicte, va reconèixer la qualitat de tots els dictats presentats, va agrair l'interès a tots els participants i els va felicitar per l'esforç. També va reconèixer i agrair a tots els organitzadors de la Sisena Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera l'interès per prestigiar la llengua catalana al municipi.

Els 20 dictats premiats, d'entre els quals hi ha 9 adults i 11 joves, són:

1r.: Anna Llopart i Mestres

Categoria especial Alumne dels cursos de català per a adults del SLC d'Esparreguera 2015-2016: Imma Cunillera i Escobet

Categoria Jove: Marta Llagostera i Magrans

2n.: Yeray Gómez i Esquinas

3r.: Guillem Pérez

4t.: Montserrat Roig i Gelabert

5è.: Antonio Jara i Torres

6è.: Ariana Vicente i Fernández

7è.: Shirley Villarroel

8è.: Nadia Moreno i Lardiés

9è.: Núria Sáez i Feixas

10è.: Marc Perera i Aguado i Gemma Serrano i Codina

11è.: Mar Moratalla

12è.: Roser Alavedra i Carmona, Pol Líria i Pinedo i M. Teresa Prats i Margalef

13è.: Berta Osta i Colàs

14è.: Núria Canals i Vendrell i Carla Moncau i Santacana

Segons les bases del Desè Dictat Català d'Esparreguera, el primer premi consta d'un viatge de cap de setmana a l'Alguer per a dues persones; per a la Categoria especial, una subscripció gratuïta anual a una revista en català associada a l'APPEC o una subscripció gratuïta anual a la revista local 777 Comunica i un exemplar del Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans; per a la categoria Jove, un iPad.

Els 14 premis següents són una subscripció gratuïta anual a una revista en català associada a l'APPEC o una subscripció gratuïta anual a la revista local 777 Comunica i els 3 últims premis són un val per a un esmorzar o un berenar a Cal Ferran, al carrer de Sant Joan.

El Dictat Català d'Esparreguera és una activitat coorganitzada per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat - Esparreguera, la Regidoria de Política Lingüística i el SLC d'Esparreguera. Hi col·laboren la revista local 777 Comunica, l'APPEC i l'agència de viatges Terres Llunyanes d'Esparreguera.